Blog Listem

13 Şubat 2014 Perşembe

Sütlü Balık Tarifi



Merhaba,

Evimize yayılan kokusu nedeniyle biz bayanlar evde balık yapmaya çok hevesli değilizdir. İtiraf edeyim balık ve diğer tüm deniz ürünlerini seven bir olarak  ben bu kokudan rahatsız olmuyorum,aksine hoşuma bile gidiyor...

Bugün vereceğim tarifin en güzel tarafı balık kokusunun mutfağımıza yayılmaması.Sütün içinde pişen balığın hem lezzeti hem de yumuşaklığı balığı daha önce neden böyle yapmadık dedirten cinsten....

Gelelim tarifimize....

Bu tarifimizde kılçıksız beyaz et kullanacağımız için çipura veya levrek türü balık kullanabiliriz.Ben çüpurayı tercih ettim,filetosunu çıkararak kılçıklarını temizledim ve parçalara ayırdım,böylece ön hazırlığı bitirdim.

Malzemeler:
-1 iri çipura
-1 küçük kuru soğan
-2 bardak süt(tavamızın büyüklüğüne göre süt miktarını arttırabilirsiniz.)
-1 küçük kırmızı biber
-Tuz

Yapılışı:Soğanlarımız uzun doğruyor tavamıza alıp az yağ ile pembeleştiriyoruz.Daha sonra sütümüzü ilave ediyoruz.Süt kaynadığında ince ince doğradığımız kuru kırmızı biberimizi ekliyoruz.
Ve sıra geldi balıklarımıza...
Kaynayan süte balıklarımızı ilave ediyor,tuzunu da ekliyoruz.Arada çevirerek toplam 10 dakika pişirmemiz yeterli geliyor.

Afiyet olsun...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder