Blog Listem

11 Şubat 2014 Salı

Siron(tavuklu)


Merhaba,

Değişik yöresel yemekleri araştırıp,malzemeleri tedarik ederek yapmak ve sevdiklerime ikram etmek çok keyifli birşey.Hele ki damak tadınıza hitap edip çok lezzetli oldu ise kendinizi daha bir mutlu hissediyorsunuz.
Yemek yapmaya başlamanın en kolaylaştırıcı noktası malzemelerin mutfağınızda bulunmasıdır,gerekli malzemeler elinizin altında ise yemek yapmak daha kolay ve zevkli bir hale gelecektir.Hoş malzeme tedariği birçok kişiye keyif veriyordur diye düşünüyorum...
Bugünkü yemeğimiz Karadeniz Bölgesine ait.Gümüşhane ile özdeşleşen bir yemek.Daha önce adını duymayanlar veya duyupta henüz yapmamış olanlar kağıdı kalemi hazırlayın derim...

Klasik siron sadece yufka,yoğurt,tereyağ,sarımsaktan ibaret.Ben tavuk ilavesi yaparak biraz değişiklik yaptım.Sizde damak zevkinize göre sade,tavuklu veya kıymalı yapabilirsiniz.Hatta sironun tatlısının da yapıldığını öğrendim,bir gün mutlaka deneyeceğim.

Sironda kullanacağımız yufkayı kendiniz açarsanız daha lezzetli olacaktır,fakat benim gibi çalışan ve çocuk sahibi bayanlar için hazır yufkadan da çok lezzetli  olduğu bilgisini vermek isterim,ben 2 kişilik yaptığım için 3 tane hazır yufka kullandım.

Malzemelerimiz:
-3 tane hazır yufka
-2 parça tavuk göğsü 
-1 bardak tavuk suyu
-1 kase yoğurt
-3 diş sarımsak
-Tereyağ
-1 yemek kaşığı salça
-Pulbiber

Yapılışı:Yufkalarımızı rulo şeklinde sararak yaklaşık 3 cm kalınlığında kesiyor ve fırın tepsimize fotoğraftaki gibi yerleştirerek fırınımıza verip kızarmasını sağlıyoruz.



Ben sironumu tavuklu yaptığım için haşlamış olduğum tavuk etlerini parçalayarak bir kenara aldım ve 1 bardak tavuk suyunu ayırdım.
Üzeri kızaran sironlarımızı fırından çıkarıyor ve ayırmış olduğumuz tavuk suyunu üzerine dökerek tekrar sıcak fırınımıza veriyor ve 3-4 dakika tutarak çekmesini sağlıyoruz.
Bu arada tavuk etlerimizi tavamızda az tereyağ ile kavuruyor,tuz ve karabiber ile lezzetlendiriyoruz.
Sarımsak,yoğurt ve tuzu güzel bir şekilde çırparak yufkalarımızın üzerine döküyoruz,tereyağ ile lezzetlendirdiğimiz tavuk etlerimizi de üzerine serpiştererek,küçük bir tavada tereyağ,salça ve pulbiberi kavurarak sironumuzun üzerine dökerek servis yapıyoruz.



Misafir sofralarımız için çok lezzetli bir yemek,yaşasın yöresel lezzetlerimiz...

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder