Blog Listem

11 Eylül 2013 Çarşamba

Akşamın güzeli "Ali Nazik"....

Merhaba,

Yaklaşık 3 yıl önce iş ziyareti sebebi ile gitmiş olduğum Gaziantep'te ilk defa yediğim ve tadını bir türlü unutamadığım eşsiz yemek;Ali Nazik...
Uzun yıllar iş hayatında olup evin,yemek yapmanın özlemini çekmiş biri olarak şu an evde olmanın tadını deyim yerindeyse doya doya çıkarmaktayım..Güzel meleğim Şahver'in aramıza katılmasıyla değişen ve güzelleşen dünyamda yemek yapmak ve yaptığım yemekleri sevdiklerime yedirmek apayrı bir keyif benim için...
Fotoğraf çekmeyi,çektiğim fotoğrafları paylaşmayı ve yemek yapmayı çok sevdiğim için en iyi fikrin tüm bunları paylaşmak olduğuna karar verdim ve böyle bir adım attım,umarım çok mutlu ve çok başarılı olurum...Çünkü yemek yapmak benim için en büyük terapi yöntemi ve de tüm arkadaşlarıma tavsiye ediyorum.Diyorum ki yemek yapın,içine mutlaka sevgi katın ve sevdiklerinize bu yemekleri tattırın:))

İşte bizim masamızı bu akşam şereflendiren misafirimiz;Ali Nazik Kebabı...

Gelelim tarifine...

Biz bu akşam iki kişi olduğumuz için yemeğimizi iki kişilik yaptık.

Malzemelerimiz:
-3 tane bostan patlıcanı
-250 gr. koyun kıyması
-1 büyük soğan
-1 tane domates
-3 tane acı sivri biber
-3 yemek kaşığı süzme yoğurt
-3 diş sarımsak
-Maydanoz
-Tereyağ ve sıvı yağ(az miktarda)
-Tuz,karabiber ve pul biber

Yapılışı:
Öncelikle patlıcanlarımızı közlüyoruz.Ben fırında közledim,ocakta veya malgalda da közleyebilirsiniz.
Diğer taraftan tavaya biraz sıvı yağ koyarak soğanlarımızı kavurmaya başlıyoruz.
Kavrulan soğanlarımızın üzerine kıymamızı ilave ediyoruz.
Sivri biber ve domatesleri de ilave ederek kavurmaya devam ediyor,pişmeye yakın tuz,karabiber ve pul biber ilave ederek lezzetlendiriyoruz.
Közlenmiş patlıcanlarımızın kabuklarını soyarak ince ince kıyıyoruz,kıydığımız patlıcanları orta büyüklükte bir tavaya az tereyağ eriterek 2 dakika döndürüyoruz.
Diğer taraftan yoğurt ve sarımsağı bir kaba alarak tavada ısıtıp daha sonra hafif ılıttığımız patlıcanlarla birleştiriyoruz.
Servis tabaklarımıza önce yoğurtlu patlıcanı üzerine kıymalı karışımı koyarak üzerine ince kıydığımız maydanozları da ilave ederek servise sunuyoruz.

Gerçekten çok lezzetli bir yemek,özellikle misafirlerinize ikram edebileceğiniz türden özel bir yemek...

Afiyet olsun....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder